Volgens easyEnergy kan de Nederlandse energiemarkt een stuk eerlijker en transparanter. De meeste energieleveranciers rekenen een stevige winstopslag bovenop de prijs die zijzelf betalen. Met dat geld, jouw geld dus eigenlijk, financieren ze hun personeel, dure panden en niet te vergeten, de voetbal sponsordeals.
Daarnaast werken veel energieleveranciers met lokkertjes: welkomstbonussen en kortingen die je moeten overhalen om te switchen. Al die kosten moeten natuurlijk wel terugverdiend worden, en jij mag raden wie de rekening daarvoor betaalt.
Bij easyEnergy vinden ze dat onrechtvaardig en doen ze het anders. Revolutionair anders. Net als alle andere energieleveranciers koopt easyEnergy haar energie in op de Europese Gas- en Elektriciteitsmarkt. Het grote verschil is echter dat easyEnergy deze inkoopprijs één-op-één doorgeeft aan al haar klanten, zonder winstopslag of verborgen kosten, nu én in de toekomst. Hierboven op brengt easyEnergy alleen, net zoals elke energieleverancier, vaste leveringskosten in rekening. Bij easyEnergy is dat per maand maar 5 euro voor groene stroom en 5 euro voor gas. Hier doen zij alles voor. Of je nu nieuwe klant bent of al een tijdje bij ze bent, dat maakt ze niet uit.
Hierdoor levert easyEnergy blijvend goedkope energie in Nederland.
Zonnepanelen bij easyEnergy.
-Enkele meter:
Als u zelf stroom opwekt, kunt u dit ook bij easyEnergy terugleveren. In plaats van een vast bedrag krijgt u de prijs, die op het moment dat u het teruglevert, op de beurs geldt. Als u de energie kunt opslaan kunt u het dan ook op een gunstig moment leveren. Anders bent u afhankelijk van de fluctuatie op de markt.
-Dubbele meter:
Ook bij een dubbele meter krijgt u voor de stroom die u opwekt de prijs die op dat moment geldt op de beurs.
Meer uitleg over piek- en daluren
Als u jaarlijks meer opwekt dan u verbruikt levert u stroom terug aan de leverancier en ontvangt u voor elke kwh een terugleververgoeding.
Voor meer info: https://www.easyenergy.com/nl/energie-terugleveren
Update: 6 september 2018
Overstappen naar easyEnergy.
Nieuwe klanten die een contract hebben met een resterende looptijd van maximaal 90 dagen stappen altijd over na het einde van het huidige contract. Hierdoor wordt een opzegboete of het mislopen van een welkomstkorting voorkomen. Klanten die een contract hebben met een resterende looptijd langer dan 90 dagen worden direct overgezet. Een eventuele opzegboete en/of misgelopen welkomstkorting worden niet vergoed.
Klantbeoordeling: 8.7