Door de liberalisering en de overnamegolf zijn er bijna geen regionale energiebedrijven meer. FENOR wil hier verandering in brengen en probeert met mond-tot-mond reclame en sportsponsoring klanten te trekken.
Het Friese bedrijf ziet niets in agressieve marketingcampagnes en doet hier dan ook niks mee. Ze proberen wel te concurreren met de grote leveranciers.
FENOR probeert erg persoonlijk te zijn met al haar klanten. Ze vinden klanttevredenheid erg belangrijk.
Zonnepanelen bij FENOR Energie.
-Enkele meter:
Als u meer verbruikt (bijv. 1800kwh) dan u opwekt (bijv. 700kwh) wordt eerst de opgewekte stroom op uw jaarlijkse stroomverbruik in mindering gebracht.
U betaalt dus bij dit voorbeeld voor 1100kwh aan stroom (1800-700).
-Dubbele meter:
De stroom die u opwekt in de daluren wordt in mindering gebracht op het jaarlijks verbruik in de daluren en hetzelfde geldt voor de stroom die is opgewekt in de uren waarvoor het normale tarief geldt.
Meer uitleg over piek- en daluren
Als u jaarlijks meer opwekt dan u verbruikt levert u stroom terug aan de leverancier en ontvangt u voor elke kwh een terugleververgoeding.
Voor meer info: https://www.fenor.nl/begrippen-en-toelichting.pdf
Update: 6 september 2018
Overstappen naar FENOR Energie.
Nieuwe klanten die een contract hebben met een resterende looptijd van maximaal 90 dagen stappen altijd over na het einde van het huidige contract. Hierdoor wordt een opzegboete of het mislopen van een welkomstkorting voorkomen. Klanten die een contract hebben met een resterende looptijd langer dan 90 dagen worden direct overgezet. Een eventuele opzegboete en/of misgelopen welkomstkorting worden niet vergoed.
Klantbeoordeling: 6.9