Robin Energie is een energieleverancier die zich probeert te onderscheiden van andere energieleveranciers door zich te focussen op transparantie en eerlijkheid. Zij vinden dat de klant alles mag weten en nooit te veel voor energie hoeft te betalen. Ze werkten eerst samen met Anode, maar sinds eind 2012 zijn zelf begonnen met het leveren van energie. Ze willen naar eigen zeggen een einde maken aan onredelijke winstmarges en ondoorzichtige prijzen.
Robin Energie claimt transparant, eerlijk, duurzaam en betrokken te zijn. De klanten mogen alles van Robin Energie weten, zoals de jaarcijfers en wat zij allemaal in projecten investeren. Ook laten zij graag zien wat zij voor een advertentie betalen. Samen met de klanten willen zij zorgen voor een betere toekomst. Dit doen zij door het Groen- en Goedfonds.
Je kan hiervoor kiezen als je klant wordt bij Robin Energie. Je krijgt dan nog steeds grijze stroom, maar je betaalt een extra bijdrage. Deze bijdrage wordt vervolgens in een project gestopt. Het Groenfonds zorgt er voor dat de CO2-uitstoot wordt geneutraliseerd. Het Goedfonds is een fonds voor het goede doel. Bij Robin Energie betaal je over de inkoopprijs geen marge. Ze claimen alleen winst te maken uit het vastrecht die ze maken. Hiermee kunnen ze naar eigen zeggen goed rondkomen.
Zonnepanelen bij Robin Energie.
-Enkele meter:
Als u meer verbruikt (bijv. 1800kwh) dan u opwekt (bijv. 700kwh) wordt eerst de opgewekte stroom op uw jaarlijkse stroomverbruik in mindering gebracht.
U betaalt dus bij dit voorbeeld voor 1100kwh aan stroom (1800-700).
-Dubbele meter:
De stroom die u opwekt in de daluren wordt in mindering gebracht op het jaarlijks verbruik in de daluren en hetzelfde geldt voor de stroom die is opgewekt in de uren waarvoor het normale tarief geldt.
Meer uitleg over piek- en daluren
Als u jaarlijks meer opwekt dan u verbruikt levert u stroom terug aan de leverancier en ontvangt u voor elke kwh een terugleververgoeding.
Voor meer info: https://robinenergie.nl/bestand/tarieven
Update: 6 september 2018
Overstappen naar Robin Energie.
Nieuwe klanten die een contract hebben met een resterende looptijd van maximaal 90 dagen stappen altijd over na het einde van het huidige contract. Hierdoor wordt een opzegboete of het mislopen van een welkomstkorting voorkomen. Klanten die een contract hebben met een resterende looptijd langer dan 90 dagen worden direct overgezet. Een eventuele opzegboete en/of misgelopen welkomstkorting worden niet vergoed.
Klantbeoordeling: 7.4