Vandebron is een kersverse energiemarktplaats met een bijzonder doel: de energiemarkt eerlijker, transparanter en duurzamer maken. Het idee voor Vandebron ontstond in 2013 toen Remco Wilcke, Matthijs Guichelaar en Aart van Veller wilden weten waarom ze hun elektriciteit niet gewoon rechtstreeks van een windmoleneigenaar konden kopen. In andere sectoren was het dankzij innovatieve startups al heel gewoon om direct te in contact komen met de aanbieder. ‘Wat als we ouderwetse energiebedrijven overbodig zouden maken, door mensen in staat te stellen om hun energie rechtstreeks bij een duurzame producent in te kopen?’ was de vraag. Tijd voor een oplossing.
Zonnepanelen bij Vandebron.
-Enkele meter:
Als u meer verbruikt (bijv. 1800kwh) dan u opwekt (bijv. 700kwh) wordt eerst de opgewekte stroom op uw jaarlijkse stroomverbruik in mindering gebracht.
U betaalt dus bij dit voorbeeld voor 1100kwh aan stroom (1800-700).
-Dubbele meter:
De stroom die u opwekt wordt eerst in mindering gebracht op uw jaarlijks verbruik in de uren waar het normaal tarief geldt en daarna pas op je verbruik in de daluren, dit is voordeliger voor de klant.
Meer uitleg over piek- en daluren
Als u jaarlijks meer opwekt dan u verbruikt levert u stroom terug aan de leverancier en ontvangt u voor elke kwh een terugleververgoeding.
Voor meer info: https://vandebron.nl/faq?section=zonnepanelen
Update: 6 september 2018
Overstappen naar Vandebron.
Nieuwe klanten die een contract hebben met een resterende looptijd van maximaal 6 maanden stappen altijd over na het einde van het huidige contract. Hierdoor wordt een opzegboete of het mislopen van een welkomstkorting voorkomen. Klanten die een contract hebben met een resterende looptijd langer dan 6 maanden worden direct overgezet. Een eventuele opzegboete en/of misgelopen welkomstkorting worden niet vergoed.
Klantbeoordeling: 8.0